Plemię Neutralne – Rhudaur

Historia

Rhudaur – tak zwano ongiś jedno z trzech państw powstałych po rozpadzie Utraconego Królestwa Arnoru, o ile mnie pamięć nie myli, w 861 roku Trzeciej Ery, dawno to było… Podobno jego nazwa oznacza w Sindarin ‘Wschodni Las’. Królestwo miało leżeć na północnym wschodzie między Ettenmoors, a Wichrowym Czubem i Górami Mglistymi, lecz w niektórych zapiskach stoi, że obejmowało również Klin między Szarą Wodą a Grzmiącą Rzeką.
Sąsiadami Rhudauru byli inni spadkobiercy Arnoru – Cardolan i Athredain. W miarę upływu lat dynastia Isildura wygasła jednak w Rhudaur i Cardolan. Wtedy to na północy, za Ettenmoors powstało królestwo Angmaru. Rhudaurczycy, kierowani przez przywódcę górskich plemion, zawiązali tajny sojusz z Czarnoksiężnikiem. Razem chcieli zmieść z powierzchni ziemi pozostałe państwa, które mogły uniemożliwić im dostęp do znajdującego się na wieży Amon Sûl, na Wichrowym Wzgórzu, najważniejszego palantira północy… Dawno to było… Rhudaur dostał się pod władzę ludzi służących Angmarowi, a potomkowie Arnorczyków nie zostali sowicie wynagrodzeni za swoją zdradę…
Mieszkańcy Rhudaur byli potomkami znamienitych rodów Arnoru oraz Ludzi Wzgórz, mieszkańców Gór Mglistych wypędzonych niegdyś ze swoich ziem przez wysłane z Angbadu smoki. Rhudaurczycy są przez to blisko spokrewnieni z Dunlendingami, którzy osiedlili się w dolinach Gór Białych, w Dunlandzie, między Morią a Isengardem. Po bitwie pod Fornostem i pokonaniu Angmaru niewielu powróciło do swoich domostw, miasta popadły w ruinę i zastąpiły je drobne osady ludzi, którzy pamiętali o swojej utraconej świetności.

Uzbrojenie

Rhudaurczycy sposób walki przejęli od swoich kuzynów z południa, walczyli głównie włóczniami, toporami i prostymi mieczami osłaniając się okrągłymi tarczami. Nie brakowało wśród nich jednak wprawionych łuczników. Ich zbroje były zazwyczaj lekkie, skórzane, kolczugi rzadko używane.

Opiekunką plemienia Rhudauru jest Morwen:

e-mail: videl20[@]o2.pl