Zasady Walki

Przedstawiamy uaktualnioną mechanikę walki na Zlocie Ennorath 2017.

Słów kilka o broni…
…czyli opis narzędzi wojny!

• Organizatorzy zlotów Ennorath dopuszczają zarówno broń robioną samodzielnie jak i kupną;
• Przypominamy, że każda broń będzie sprawdzona przy akredytacji pod kątem bezpieczeństwa, organizatorzy Ennorath 2017 zastrzegają sobie możliwość nie dopuszczenia do gry terenowej dowolnego elementu ekwipunku gracza.
• Można posługiwać się bronią:
- jednoręczną
- jednoręczną + nożami do rzucania,
- jednoręczną + tarczą
- nożami do rzucania + tarczą
- dwiema jednoręcznymi
- dwuręczną
- drzewcową
- łukiem (siła naciągu do 12 kg.)

Gdy wrogie grupy spotykają się na szlaku…
…i żadna nie zamierza lub nie może się wycofać.

• na Ennorath 2017 nie ma określonych limitów liczby osób w patrolu. Może on liczyć jedną osobę, albo tworzyć go może cała frakcja;
• w związku z powyższym do walki może dochodzić pomiędzy nierównymi ilościami graczy;
• nigdy nie atakujemy postaci nieuzbrojonej, w zamian uznajemy, że się poddała;
• niektórzy NPC nie mogą być atakowani, fakt ten będzie wyszczególniony we „Wręczniku”;

Podstawy mechaniki walki…
…czyli nadchodzi czas bohaterów!

• każda postać ma bazowo trzy punkty życia,
• bazową ilość można zwiększyć poprzez noszenie pancerzy. Pancerze lekkie dodają jeden, a ciężkie trzy punkty życia;
• trafienie bronią do walki wręcz i taką, która służy do rzucania zabiera jeden punkt życia;
• trafienie pociskiem wystrzelonym z łuku lub kuszy zabiera dwa punkty życia;
• po stracie wszystkich punktów życia postać staje się „nieprzytomna” – pada na ziemię i pozostaje tam przez 15 minut;
• zakazane są sztychy – za wyjątkiem broni drzewcowej, takiej jak włócznia. Taką bronią można uderzać sztychem, ale nie można ciąć;
• zakazane jest uderzanie tarczą, służy ona jedynie do blokowania ciosów i pocisków;
• pociski można odbijać bronią, a także, co oczywiste, tarczą;
• trafienia w dłoń i w głowę nie są liczone
• w razie pojedynku (np. walki w Turnieju Szermierczym) dochodzą dwie zasady dodatkowe: Po pierwsze po trafieniu, przeciwnicy rozchodzą się na chwilę, po czym atakują ponownie. Po drugie trafienia jednoczesne będą liczone obydwu pojedynkującym się. Nad pojedynkami czuwa sędzia.

Prosimy pamiętać o bezpieczeństwie w trakcie walki, ma ona dostarczyć rozrywki, a nie sińców. Dobierajmy siłę do przeciwnika i nie celujmy w głowę.

MG uważają graczy za osoby dojrzałe. Każdy gracz sam powinien liczyć swoje obrażenia i nie oszukiwać.

Wszystkie bronie, bronie miotane, strzeleckie, pociski, tarcze itp. muszą być zatwierdzone przez MG. MG przyznaje też dodatkową ochronę za pancerze po ich zaprezentowaniu na postaci.

A gdy kurz po walce opada…
…pora policzyć straty.

• za zwycięzców uważa się tę stronę bitwy, z której choć jedna postać jest „przytomna” po walce;
• zwycięska grupa może zebrać zdobycz z pokonanych i odejść w swoją stronę, zabierając „nieprzytomnych”. „Nieprzytomnego” muszą nieść co najmniej dwie osoby ”przytomne”;
• grupa pokonana czeka 15 minut. Na Ennorath 2017 będą specjalne zasady dotyczące odnawiania punktów życia. Będą one podane na samym Zlocie.
• przyjętą na Zlotach zasadą jest, że walczymy raz i potem rozchodzimy się w swoje strony. Do ponownej walki może dojść przy kolejnym spotkaniu na szlaku;

Parę słów o zdobyczy wojennej, czy też łupach…
…czyli nie walczymy tylko o chwałę!

• na Ennorath 2017 zrezygnowano ze zbierania broni pokonanych przeciwników;
• pokonanym zawsze można odebrać dowolne przedmioty fabularne. Pokonani nie mogą ukrywać posiadanych przedmiotów fabularnych ani swojego srebra, muszą je wydąć na żądanie;
• na Ennorath 2017 pokonanemu można odebrać całe srebro które nosił ze sobą;
• mechanika walki o obozy będzie na Ennorath 2017 wyjątkowa i będzie wyjaśniona we „Wręczniku” na samym Zlocie;